2015. sze 07.

Csángó egyperces

írta: szúrós történetek
Csángó egyperces

Köhögök, egyre csak köhögök. Lehet, hogy meghalok? Nem, azt biztosan nem!! Csak köhögök. Ez most valami új: mintha valami arra kényszerítene, hogy engedjem el. El akarja hagyni a testem.

-A torkod is fáj?

-Na ne mondd, hogy tényleg érdekel!! Kit érdelek egy drogos hajléktalan nyomora?

-Lázad van?

-És ha van? Megveszed? Mindenem eladó!!!

 -Igyál egy kis meleg teát, az biztosan segít! El is tudsz vinni belőle, van palackunk!

-Ilyen hőségben??!! Megőrültél?? … Bár, egész jól néz ki és az illata is finom.

-Nézz körül a polcon, lehet, hogy találsz sálnak valót!

-Tudod, most jöttem ki a böriből és minden nagyon új. Előtte durván rajta voltam, de ott bent, hamar kitisztul az ember. Bár voltak nagyon kemény pillanatok. Sárkányokkal harcoltam, meg minden. Aztán melóztam bent, meg tanultam. Szeretnék  leérettségizni, a töri a kedvencem. Tudod mikor volt az Aranybulla??  Áh, azt mindenki tudja!! Na ,mindegy,  tegnap csúnya éjszaka volt és semmit nem aludtam. Azt hittem, hogy megvár. Beszélőkre sokáig bejárt, csomagokat is küldött. Bár egyre kisebbeket. Leveleket írt, fényképek voltak benne a kislányunkról. Aztán amikor kijöttem nem volt semmi.  Egy idegen arc fogadott a régi lakásunk ajtajában. Őt nem is láttam, csak a kislány nevetését hallottam a szobából. Csúnya verekedés volt. Viselem is a nyomait. Ez a bordám tuti elrepedt. Azt hittem, ilyen kövéren nem ismer meg a régi dílerem.  Nem csodálkozott, nem kérdezett semmit. Az összes pénzemet odaadtam azért az anyagért, amitől aztán egész éjszaka rohantam. Nem viccelek, nem tudtam megállni. Tisztára, mint a Forrest Gump, csak nőbe!! És ő nem hagyta el közben minden iratát! Megmutassam a kislány képét? Te mit csinálnál a helyemben?

 

Egyik kezembe tea, másikban zsebkendő, a nyakamon sál. Pedig már nem is köhögök…

Csontos Lidi írása

 

Amennyiben Önnek vagy hozzátartozójának kábítószer-problémája van, keressen minket bizalommal!
Drogprevenciós Alapítvány  1134 Budapest, Csángó u. 3/b.
Nyitva: Hétfő-péntek 16-19 óráig

Szólj hozzá

egyperces szociális munka ártalomcsökkentés Csángó Csontos Lidi